Gali kilti klausimas – kaip ikimokyklinio amžiaus vaikui išmokti koduoti? Visada būna pradžia. Norint žengti pirmuosius žingsnius į kodavimo pasaulį, būtina atlikti paprastus veiksmus be ekrano. Ikimokyklinio amžiaus vaikams skirti kodavimo žaidimai, jeigu jie teisingai parenkami, yra sėkmingas interaktyvus būdas išsiaiškinti pradines kodavimo sąvokas. Kodavimo svarba, atliekant minėtas veiklas, yra akcentuojama „Coding Everywhere (Kodavimas visur)“ projekte, kuris patvirtina, jog kodavimą galima pritaikyti kiekvienoje veikloje.
Su tokia idėja Kauno lopšelis-darželis „Klausutis“ nuo 2022 metų sausio 22 iki balandžio 22 dienos dalyvavo tarptautiniame eTwinning projekte „Coding Everywhere (Kodavimas visur)“, kurį organizavo ir koordinavo Turkijos Sevgi Anaokulu ikimokyklinio ugdymo mokytoja Fatma Çelik bei Rumunijos Grădinița cu Program Normal PITICOT ikimokyklinio ugdymo mokytoja Elena Petrescu.
Darželio grupės „Bitutės“ vaikai (4-5 metų amžiaus) leidosi į šią tarptautinę kodavimo kelionę, kurios metu su paslaptingosiomis rodyklėmis ir nuorodomis susipažino atlikdami įvadinę kodavimo pamoką. Vaikai kodavo pagal duotas instrukcijas; mokėsi perskaityti pateiktus kodus; koduodami formomis ir spalvomis, ieškojo kodo nurodyto kelio. Vaikai sėkmingai užkodavo šio projekto pavadinimo raidę „W“, o viena iš įsimintiniausių šios edukacinės veiklos akimirkų buvo jų susitikimas su bendraamžiais iš užsienio, kuriems ir buvo pristatytos užkoduotosios „W“ raidės. Kodavimas vaikams ne tik suteikia galimybę ką nors sukurti, bet ir skatina mąstyti, eksperimentuoti, o tai padeda tobulinti jų kūrybinio mąstymo įgūdžius.